connect
  • Home
  • Wie zijn wij
  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Producten
    • AMC-Strategie
    • DNA-Scan
    • AMC-propositie workshop
    • Scan@work
  • Opdrachtgevers
    • Rijkswaterstaat
    • Coöperatie VGZ
    • Faber Personeelsdiensten
  • Testimonials
  • Contact
Foto
Een sterk Employer Brand voor Coöperatie VGZ 

Aanleiding:
Door het ontbreken van een strategische en doelgroepgerichte arbeidsmarktcommunicatie- en recruitmentstrategie werden er bij Coöperatie VGZ niet altijd de juiste wervingsinstrumenten ingezet om personeel te werven en ontstond afhankelijkheid van intermediairs om vacatures in te vullen. Hierdoor was Coöperatie VGZ als werkgever onvoldoende zichtbaar op de arbeidsmarkt en niet in staat om de slag om (schaars) talent van werkgeversconcurrenten te winnen. 

Opdracht: 
Coöperatie VGZ heeft Your Missinglink gevraagd om samen met de arbeidsmarktcommunicatie- en recruitmentadviseur van coöperatie VGZ, Anke Reusken, een arbeidsmarktcommunicatiestrategie voor Coöperatie VGZ te ontwikkelen. Met als doel om te werken aan een sterk werkgeversmerk (employer branding) om zo in de toekomst op een effectieve en efficiënte manier tegen lage kosten op eigen wervingskracht de juiste medewerkers op de arbeidsmarkt aan te trekken. 

Aanpak:
In samenwerking met Coöperatie VGZ heeft Your Missinglink de volgende stappen doorlopen: 

  1. Onderzocht wat Coöperatie VGZ uniek maakt als werkgever, samen met wat de Coöperatie VGZ-medewerkers kenmerkt en drijft. Doormiddel van de werkgevers-dna scan. 
  2. De arbeidsmarktcommunicatiepropositie voor Cooperatie VGZ geformuleerd. Een korte en krachtige formulering van uw arbeidsmarktcommunicatieboodschap. Onderscheidend ten opzichte van concurrenten, passend bij de drijfveren van de interne en de externe arbeidsmarktcommunicatiedoelgroep (en) en herkenbaar voor de huidige medewerkers. 
  3. Het werkgevers-DNA vertaalt naar een creatief concept die als blauwdruk dient voor alle arbeidsmarktcommunicatie. 
  4. Het arbeidsmarktcommunicatieplan (inclusief middelen) voor 2014 geschreven. 

2014 
In 2014 ondersteunt Your Missinglink Coöperatie VGZ met de uitrol van het goedgekeurde Arbeidsmarktcommunicatieplan en Creatief concept naar middelen en jobmarketingcampagnes, waaronder een referral programma. 

Testimonial Anke Reusken 
" Ehendandit ipicatia vernatur as earit qui apistrum repe con cus eatquo omnihil erem liquo volecessim as et acesti dolupta quo ium con nonsequam  nis as custorestio doluptur sin con core ipsam nonsequia idionse rovidesed et aboreri bearum ex exerum qui dolorec ulparcipit ad ut rehent as repro vid mod ut quia endelignat."


Berlagestraat 22  |  3822 TA Amersfoort  |  E. bianca@yourmissinglink.nl  |  T. 06 - 21 61 31 44                                                                         YOUR MISSINGLINK